Vikingafest och avskedsfest

I lördags började min kväll med att fira farmor och farfars 70+70 årskalas. De hade vikingafest där man det var serverat cirka 1 kg kött per person (revbenspjäll, gris, nötkött, kyckling, fisk) samt en ynklig liten ungsbakad potatis. Som tallrikar hade vi tortilla-bröd och man åt med händerna och torkade händerna i bordsduken. Jag var ju i himlen när köttet anlände, för mig skulle de gärna har kunnat lämna bort potatisarna, men det var ändå goda. Och ni kan ju tänka er, att jag såklart glömt hem minneskortet men tagit med kameran. Way to gooo!
 
Senare åkte jag iväg till Kantarellis där finfina Fanny hade avskedsfest, hon ska nämligen åka till Thailand för tre månader (jealous much?) det låter som att de kommer ha det alldeles superbra där. Festen där blev verkligen oförglömlig med brandalarm och grejer. Sånt man skrattar åt om ett år, några månader eller kanske till och med idag.
 

alla bilder är janinas!