Mitt hjärta smalt idag

Alltså jag såg det sötaste någonsin idag när jag körde hem från jobbet. Två små pojkar hade lagt upp ett stånd där de sålde sina gamla leksaker (såg det ut som på längre håll i alla fall) längs med gatan. Alltså det var så gulligt, att jag lika gärna kunde ha kört av vägen för att få se lite till av dem. Så otroooligt söta. Skulle jag haft någon jag skulle kunna köpa sakerna åt (såg ut att vara traktorer och grejer) så skulle jag ha stannat för att köpa upp varenda öre jag hade i plånboken.
 
 
Ett liknande stånd hade dessa två gosiga pojkar. Jag hoppas verkligen att många har stannat för att köpa vad de sålt i sin lilla "butik", som de kallade sitt lilla stånd. Åååh, blir alldeles tagen när jag tänker på synen. Det var nog första gången jag ett något liknande här i lilla Finland.
 
När jag var liten, drömde jag i smyg om att få lägga upp ett stånd som dessa ovan. Tyckte det såg så roligt ut på alla filmer/tecknade serier när de fick sälja lemonad.
 
1
Anonym

Såna satt vi upp varje sommar då vi va små :) Saft, bulla å jordgubbar :)