Söndrig dator

Hej alla fina människor, hoppas ni alla haft en underbar jul och att ni njutit ordentligt och ätit julmat för hela slanten. Jag har hittills haft en riktigt fin jul och spenderat julafton hos mamma och juldagen på middag hos farmor och farfar med pappa och familjen. Idag ska vi åka iväg till mormor och morfar för att äta julmat, igen, med mamma och familjen. Ska bli riktigt gott eftersom att jag än så länge har inte tröttnat på maten.
 
Tråkiga nyheter är att min trogna vän, min dator, har gett upp en aning. Vilket betyder att jag måste köpa en ny.. Det positiva är att jag hann rädda alla bilder och filer jag hade på datorn före den gav upp totalt. Nu ska jag dock kolla om jag får den och fundera nu som då, annars får jag låna en dator av pappa tills jag får skaffat en ny dator.

 
 
Dock fick jag ett tangentbord, som jag hittills älskar, av mamma vilket underlättar livet lite grann. Sitter nu och skriver detta inlägg med mitt fina vita Logitechs tangentbord. Äntligen får jag användning för paddan annat än slösurfning. Med Google Docs eller med Microsoft OneDrive får jag lätt sparat anteckningar som jag nu äntligen kan ta i skolan med min "dator".
 
Måste dock säga att det känns konstigt med ett tangetbord till paddan eftersom jag mitt i allt förväntar mig att paddan ska vara en dator. Jag glömmer att tangentbordet inte har en musplatta, att jag verkligen i huvudsak måste styra allt med handen genom att röra skärmen. Tangentbordet finns liksom bara till för att göra skrivandet lättare.
 
Lång inlägg, mest kanske bara för att jag älskar och skriva på dethär tangetbordet och vile prova skriva en lite längre text. Men kan inte påstå att det var så lång text ändå. Nu ska vi fira det sista av julen som finns kvar, så god jul på er alla!