Thursday

Igår steg jag upp i långsam takt vid halv tolv. Jobbade sedan mellan 14:15 och 18:15 i stan. Efter jobbet var det mycket stök som gällde. Hämtade ett matbord och ett hjälpbord från mamma, samt massvis med annat. Förde hem grejerna så nu har vi äntligen ett "stort" matbord med plats för åtta personer, dock har vi endast sju stolar. 
 
 
 
Var även hem till pappa en stund och gosade med Noa och Selma. Det är så roligt att se när lilltrollet växer och lär sig nya saker. Goosebollen stod och dansade igår och han var så söt, så söt. Skär lite i hjärtat att jag inte kan se honom växa varje dag.
3
sarah

alltså. har följt din blogg på bloglovin sen.. jag vet inte hur länge. men minns att du opererat tonsillerna? när var det? tänkte gå tillbaka o läsa hur du hade det (har just opererat mina) för att typ få lite (förhoppningsvis) pepp. :D

Svar: Hej söta du! Opererade mina nionde januari i år, så inte länge sedan. Kämpa på! Jag hade en vän som opererade sina ganska exakt ett år före mig och hon hade så förbannat ont att hon grät ibland när hon skulle ta medicin, det var jag beredd på. Men jag hade aldrig SÅ ont. Hon hade ont i ganska exakt 13 dagar medan jag hade ont i en vecka (och nu snackar vi ONT). För mig personligen så tror jag att jag hade byggt upp en så hemsk bild och förväntade mig det värsta, så sist och slutligen hade jag inte så superont.

Om du kollar i mitt arkiv januari 2014, så har jag uppdaterat lite om hur sjukt jag hade och när. Men efter en vecka tog det riktigt sjuka slut! :) sedan hade jag bara liiite ont och en konstig känsla i halsen en vecka till. Dock tror jag att det förvärrades när jag efter en vecka återgick till skolan.. Så stanna hemma bara! :D Men du fixar nog det!
emma

sarah

Okej! var det så nyss :O haha, bra att man hänger med.. Kan inte jsälv bestämm mig om jag har ont eller oom jag inbillar mej typ har förberett mej för det värsta. men nog e man ju handikappad förstås :D
vad åt du för mat under första veckan ? :)
hostade du mycket? haha, jag blir helt paranoid att nå stygn ska gå upp när jag hostar typ.. aah! why did i do thiiiiis

Svar: Jag tror man inbillar sig en del också :D Första veckan vill jag säga att jag åt det man fick äta (typ yogurth osv) men jag åt ganska myki mat jag känd att jag klara av att äta. Typ potatismos (ganska så lös) och maletkött, mjukt kokat ris med currysås och nudlar :D Men inget fick ju vara riktigt varmt, det var jag försiktig med, att inte äta för varm mat! Och att äta såndär mat "kall" eller sval var ju kanske int så huippu, men före jag hann börja äta yogurth och sånt så blev jag trött på de, bara tanken av att äta de en/två veckor :D
Jag hosta nog int nästan nå alls? Int vad jag minns iallafall. Liiiiiite, men ytterst lite! :) Men dom gånger jag hosta så försöka jag göra de så försiktigt å litet som möjligt :) Kämpa på, efter några veckor kommer det ti va helt som nomralt igen! :D
emma

sarah

oh ris och currysås ska jag prova idag tror jag 8)))) oh fy vad gott som omväxling från allt sött!
okej men, ja har dig som emergency-blogg kontakt om jag undrar något haha! förstår int hu man kan bli så här fucked up ba fö att man e livrädd fö den dä blödningsskite. :)
Lyckos dig som int hosta någo. Hostar typ hela tiden! :O
ja nångång ska de ju bli bra, men de känns ju som en evighet. gahhhh.... men tack för pepp! :)

Svar: Dricker du tillräckligt med vatten? :) Skulle kunna tänka mig att det skulle kunna vara en grej som gör slemhinnorna torra och irriterade som orsakar hosta! Prova dricka mer iallafall, det gjorde jag! ;)
Absolut, bara att ta kontakt när det känns så :)
emma