Tobak

Det finns en grej jag funderar på väldigt ofta. Tobak. Jag förstår inte. Vad tänker en människa som börjar röka? Varför vill man börja röka? Rökare luktat förfärligt. Ibland när jag går förbi någon på stan som röker så slår det mig hur otroligt illa man luktar när man röker. 
 
Tumblr
 
Det finns ingenting positivt med att röka, alltså ingenting, så varför börjar man? Det är dyrt, pengarna går nästan bokstavligen upp i rök, man luktar illa, man känner inte smaken av mat lika bra, man förkortar sin livstid, man förstör sina organ och man ökar risken för en hel drös med sjukdomar. Vem väljer detta frivilligt? Jag förstår helt enkelt inte.
 
Cigarettes gör som på bilden!
 
En del påstår ju att det är "gott", men ändå är det så otroligt många som säger att det inte är gott. Så varför fortsätter man? Jag blir också så ledsen, irriterad och nästan arg när jag ser en människa med barn med sig som köper tobak. Speciellt när barnen är vagnålder. Jag bara förstår inte. Det är inte så att jag ogillar någon för att de röker eller dömer människor för att de röker (kanske lite när jag ser de har barn). Jag förstår helt enkelt inte.
 
 
2
TIDSTJUVEN

Word! Rökning är något av det onödigaste som finns.

daniela

ja tror många börjar röka när dom e unga pga att "alla ens kompisar gör de" å sen blir de svårt att sluta om man hinner bli beroende