IsaDora Gel Nail Laquer äntligen här!



Först och främst tycker jag det är dags att skapa en ny kategori på bloggen; Beauty. Nu återgår vi till saken. Nagellacken jag skrev om nyligen har anlänt till lilla Vasa. Finns att fynda på Anttila samt Kicks (än så länge vad jag vet). Köpte mina från Anttila för 8,55€ styck, men de var på erbjudande och normalpris låg på 9,50€ styck. Man behöver valfri färg samt top coat för att dessa ska funka.

Det fanns en hel del färger att välja mellan, och jag var säker på att jag skulle gå hem med Pink Bomb när jag var påväg och köpa dem men kom hem med Cherise istället. När jag väl stod där och valde färg skulle jag känt mig dum om jag skulle ha köpt ett nästan exakt likadant, färgvis, som jag köpte för inte så länge sedan.

 
I efterhand ångrar jag att jag inte köpte det ljusrosa nagellacket. Färgen jag köpte såg ljusare ut i flaskan än vad den var i verkligheten. Färgen var supersvår att fånga på bild, jag själv anser den i verkligheten är en mer "dämpad" och lite väl "mörk" rosa. 
 
Låt oss gå igenom mina tankar kring lacket hittills. Det första jag lade märke till var att det verkligen är otorligt glänsande, vilket jag tycker är supersnyggt. Lacket har också en slätare och en mer hal känsla än vanliga lack. Lacket glider på otroligt lätt och lägger sig fint (vilket jag tykcer alla IsaDoras nagellack gör).
 
Angående hållbarheten så vet jag inte. Lackade naglarna kring 17 på onsdag och det har redan lossnat på ett och annat ställe. Dock kan det bero på flera saker, bland annat att jag verkligen utsatt lacket för test. Like glansigt som samma dag jag lackade är det inte, men fortfarande glansigare än vanliga lack. Måste testa lacket lite mera. Det är svårt att säga nu efter en och en halv dag. Så jag återkommer med betyg om ett par veckor!