Middag med mamma



Idag kom mamma till mig för att äta. Bjöd henne på nöt yttrefilé med Mustapekka-sås och sallad. Till efterrätt serverade jag hallonkvarg med färska jordgubbar.


Nu tänker jag bjuda er på ett recpet på min som tar er till himlen. Eller nästan i alla fall. Vad ni kommer behöva är:

2,5 dl matgrädde
½ burk creme fraiche
1 hel burk (100g) Mustapekka (svartpepparfärskost)
1-2 klyfor vitlök
En aning salt och vitpeppar

Gör såhär: Blanda grädden och creme fraichen i en kastrull, tills det blir en jämn smet. Smula sedan ner färskorsten. Låt såsen puttra på låg värme. Tiden beror på hur tjock sås du vill ha. Jag lät min puttra i 30 minuter. 

 
3
Veronica

Ser verkligen gott ut :)

josefina

pepparsås är såå gott!

Svar: Du MÅST prova dedä isåfall! :D
emma

TIDSTJUVEN

Ooh, TACK för Mustapekka-receptet. Det ska absolut testas! :D

Svar: Joo! Otroligt lätt och otroligt gott! :D
emma