Skitträning

 
Idag var vekligen inte en träningsdag! När jag åkte ner i hissen var jag bestämd över att springa intervaller idag. Hur slutade det då? Jo med att jag gav upp. Kanske en blandning av att jag lämnat bort alla kolhydrater, att det regnade och att jag hade varmt. Rutten kändes så otroligt tung och mina ben ville inte föra mig framåt, eller inte springade i alla fall. 3,6 kilometer "sprang" jag på 30 minuter, brände cirka 297 kcal. När jag kom hem gjorde jag ännu några armmuskler.
 
Förövrigt testade jag Runkeeper första gången idag, för att kolla ifall den skippar alla konstiga extrastreck här och där. Enligt telefonen var denna rutt 4,09 km men när jag kollade samma rutt på nätet var den 3,64 km. Samma händer alltid med Sports Tracker. Ingen stor skillnad alltså. Vet bara inte om jag tänker fortsätta använda Sports Tracker eller Runkeeper. Båda är bra på sitt sätt.
1
TIDSTJUVEN

Man får ha dåliga dagar. Det betyder bara att nästa dag inte kan bli annat än bättre. :) Annars tycker jag själv att Sports Tracker är bättre än Runkeeper, men egentligen är de väl nog så gott som likadana.

Svar: Joo man får det :) Men det är bara jobbigt för att det drar ner på motivatonen och nästa gång jag ska träna kommer jag minnas senast jag tränade :( Det jag gillar med Runkeeper är att man kan välja att appen berättar hur länge du sprungit och hur många km. Men på samma gång känner jag att det kanske stressar mig lite :D
emma