Fullspäckad Lördag

Lördagen började med att stiga upp relativt tidigt. Fixade det sista som skulle fixas inför bloggloppis på Ritz. Jag och Janina traskade sedan iväg hemifrån med en hel hög med grejer samt en klädstång. Måste säga, att det känns otroligt konstigt att gå längs trottoarerna i stan med en rullande klädstång.. Okej, vi gick kanske 250 meter. Men ändå.
 
 
Superlyckat bloppis blev det i varje fall! Hade absolut inte trott det skulle komma lika mycket människor som det verligen kom. Själv gick jag mellan 25 och 30 euro på plus, vilket jag är jättenöjd över. Nästa gång det ordnas bloppis kommer jag absolut stå där och sälja och jag hoppas det kommer ännu fler besökare och ännu fler försäljare. Hade riktigt fina fem timmar vid Ritz alla som medverkade, speciellt med våra bordsgrannar Maria och Ida.
 
 
Vi gick 250 meter tillbaka med aningen mindre packning och en rullande klädstång för att pausa några timmar, före det bar av till Ritz igen. Denna gång för att se på jubileumsspexet Herakles som Wasaspexet ordnade. Otroligt bra spex, dock även mitt livs första. (För er som inte vet vad ett spex är: ett spex är en blandning mellan teater och revy, där publiken kan påverka handlingen/utförandet av saker genom att ropa saker som; baklänges, på tyska, omstart osv)
 
Varje gång jag är på teater/revy/något åt det hållet, känner jag bara att jag också vill stå på scen. Men samtidigt känner jag mig kanske för blyg för att göra det, eller? Det skulle bara vara så roligt att få gå in en helt annan roll, vara någon annan för en stund. När jag var yngre höll jag på med teater och grejer, men vet inte riktigt vad som hände med det. Dock är jag också rädd att jag inte skulle ha tillräckligt med tid för teater.