Blåbärsplockande och shopping



Igår drog jag ut i vildmarken på ett överlevnadstest. Skoja. Jag och syrran gick till skogen för att plocka blåbär och bunkra upp inför vintern. Skyhöga förväntningar och mål hade jag, trodde liksom det gick lite lättare och snabbare att plocka blåbär än vad det sedan gjorde i verkligheten. 1,5 liter var plockade vi dock, vilket jag nu i efterhand är supernöjd med (även om det var 3 liter mindre än vad jag hade i sikte). Gick så långsamt eftersom båda plockade så försiktigt för att så få blad som möjligt skulle smyga sig med i hinken.



Händerna såg ju efteråt ut som om vi hade mördat något och grävt ut inälvorna osv. Anyway. Idag har jag och Milja shoppat lite på stan. Mest "skolgrejer" (läs fina häften jag aldrig kommer använda i skolan och nya pennor att färglägga grejer med). Har någon slags obsession med fina och söta häften för tillfället. Men när jag väl köper ett fint häfte ids jag inte använda det "för att det är så fint".
 
Kvällen spenderades med fina Malin och Evelina (som jag inte sett på flera år?!). Otroligt skönt att ha vänner man kan träffa med flera års mellanrum och ändå inte känna sig ett dugg obekväm. Tiden stannar och man fortsätter där man slutade. Såna vänner är riktiga guldkorn.