What's going on?

Haha, skäms lite över uppdateringen på bloggen. Janina ansåg igår att det var dags för mig att blogga igen, vilket jag håller med om. Men tiden känns väldigt begränsad. Har gjort en hel del under senaste tiden. Har mycket jobb och en hel lista med skoluppgifter (som bara växer och växer). Måste nog säga att det är jobbigt när alla kurser tar slut på samma gång, speciellt vid juletid. 
 
Dessutom borde jag börja packa ihop alla mina saker hemma, eftersom sagan i Pent House kommer ta slut i takt med detta år. Otroligt sorgligt att lämna denna lägenhet och allt vad det innebär, men samtidigt är det dags att blicka framåt. Jag drar till exempel iväg till Tyskland (med 90% säkerhet) för ungefär ett halvt år för att studera.
 
 
Jag kommer gråta floder när vi flyttar ut härifrån. Allting har sina positiva och negativa sidor, men det finns nog femtusen gånger mer positiva än negativa i mitt tycke. Det har varit otroligt härligt att lära känna människor på en så nära nivå. Man har kommit varandra så nära. Och jag älskar att vår lägenhet har stått för vänskap, kärlek och välkomnande. Människor som hänger här nästan 24/7, vänner och främlingar som spenderar en natt här och otaliga bruncher och middagar bland vänner. Det kommer jag sakna, för det är något jag tror att man inte kan återskapa när man bor ensam i en liten etta eller tvåa.
 
Jaja, nu ska jag så småningom traska iväg mot jobbet! Sedan har jag ledigt i två dagar, jobb på fredag och en helt ledig lördag och söndag. Hur lyxigt är inte det då?