Maleficent

I fredags hade jag och Milja en liten filmkväll. Vi började med att kolla The Last Song för att vi kände att vi ville ha en rörande film. Och det fick vi. Vi satt och grät, pjulade och lipade tillsammans på soffan och tyckte filmen var så otrolgit fin men så sorglig. Men det är skönt att få gråta ut ibland. Kollade även för någon dag sedan The Impossible, en film som handlar om tsunamin i Thailand. En så otroligt hjärtskärande film, men så otrolgit vacker.
 
 
Men. I fredags fick jag äntligen se filmen Maleficent som jag velat se i år och dagar, ända sedan trailern började rulla på reklampauserna överallt. Filmen var bättre än jag trodde, och den var inte riktigt som jag hade förväntat mig. På ett gott sätt. En otorligt fin film och jag måste påpeka att Angelina Jolie antagligen är en av mina favoriter. Valet av skådespelerskan som spelade Aurora var jag aningen tveksam till och tyckte inte hon passade värst bra utséendemässigt till rollen. Annars har jag nog ingenting ont att säga om filmen. Otroligt bra och jag rekommenderar den.