Sjukstuga

 
De flesta av mina vänner är förkylda just nu, vilket även jag är. En dunderflunssa är pågång och jag hoppas den ger sig snart. Här hemma är det Milja och jag som går omkring och snörvlar och pimplar i oss Finrexin och te om vartannat. Nässpray, värktabletter och halstabletter hör också till dieten just nu. Janina har haft lyckan att klara sig. Än så länge. (It's coming for you)
 
Ikväll gick vi i bastu, och jestas så skönt det var! Det känns verkligen skönt efteråt, som att man renas på djupet. Speciellt när man är förkyld/sjuk så känns det som att det reder upp en hel del inuti en. Nu har vi avnjutit en kopp varm te med honung i och strax är det dags att krypa ner under täcket. Imoron är det Fastlaskiainen, men för att vara riktigt ärlig känner jag mig inte i skick för att stå utomhus i kylan när jag redan är snuvig. Kanske får stå över detta år.
1
ɑ n n i k ɑ

Fin bild!