Tvåtusenfjorton i frågor

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Hmm, firade pampasvecka, var på festival, fick se min ungdomsidol live, paintball och varit tutor. Har inte gjort allt för mycket nya och spännande saker, men oj vilket år jag har haft!
 

Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag ska citera mig själv, från förra året när jag skrev samma lista: "Eeeh.. Tror ni jag minns några såna? :D Vet inte om jag hade några nyårslöften?".

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
  
Bekanta men inga nära vänner!
 
Dog någon som stod dig nära? 
Nej och det är jag tacksm för ♥

Vilka länder besökte du?
 
Endast grannlandet i väst. Resefattigt år!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
 
Jag kommer minnas Pampasveckan, Popkalaset, Weekendfestival, Miley Cyrus konsert och lågstadiediscositzen. Inga datum, kommer aldrig ihåg datum.
 
jag älskar denhär bilden, alla är så genuint lyckliga och glada

Vad var din största framgång 201?
 
Började jobba på ett nytt ställe, som jag trivs på. 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
 
Jag opererade tonsillerna i början av året, det är allt. Eller, njäe. I höst hostade jag både mycket och länge.
 
Bästa köpet? 
Måste vara mitt mörkröda läppstift ♥
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat, Ollis och hyra/räkningar.
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
 
Jag ahr glidit genom hela året med ett dunderleende på mina läppar. Otroligt många fina minnen och härliga stunder som fått mig och känna mig så otroligt lycklig, strösta delen av de som är oförglömliga har skett med mina guldklimppar.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
The Chainsmokers - #selfie, AronChupa - I'm an albatraoz, Ace Wilder - Busy doin' nothin', Samir & Viktor -Success, Martin Tungevaag - Samsara, David Guetta - Dangerous, Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktet, Martin Tungevaag - Wicked wonderland.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
  
Bara gladare! Lyckligare!
 

Vad önskar du att du gjort mer? 
Tagit mer tid åt mig själv, inte stressat över att hinna göra allt under sommarlovet och det var väl det?
 
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Lagt ner pengar på onödiga saker.. Måste även säga tränat mera.

Hur tillbringade du julen?
 
Den tillbringades med familjen hemhemma, as usual.

Blev du kär i år?
 
Ja, i läppstift.
 

Blev du tillsammans med någon?
 
Nej.

Favoritprogram på TV?
 
Åh det finns så mycket jag gillar som jag inte hinner se eller följa med! Men om vi modifierar frågan lite och frågar vilka serier jag följt under årets lopp så blir det Pretty Little Liars, Vampire Diaries, The Originals, Game of Thrones och Paradise Hotel. 

Bästa boken du läste i år?
 
Jag måste skämmas och säga att jag tror jag endast läst en och en halv bok? Så av dem får jag glatt säga att Dan Browns bok Den förlorade symbolen. Otroligt bra bok!

Största musikaliska upptäckten?
 
Åh, hatar alltid denhär frågan. Jag skulle inte påstå att jag någonsin gör någon stor musikalisk upptäckt. Tills nästa år ska jag byta ut denna fråga till något annat.
 
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Låt mig citera mig själv igen: "Hur i helsike ska jag komma ihåg något sådant? Det är ju snart ett år sedan jag fyllde år! (=snart dags igen)".

Något du önskade dig men inte fick?
 
Se svaret ovan!
 
Vem saknade du?
Familjen och hunden.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
 
Mina sambon hade ordnat barnkalas åt mig! 
 

Vad fick dig att må bra? 
Alla mina underbara, härliga och fina vänner ♥

Vilken kändis var du mest sugen på?
 
Ian Somerhalder och Channing Tatum, som tidigare år.
 
Största misstaget? 
Jag ångrar absolut ingenting. Förutom att jag slutade cheerleadingen en gnutta.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2014? 
Ganska basic?
  
De bästa nya människorna du träffade? 
Åh, denhär frågan vill jag svara så otrolgit många fina människor på. Jag har verkligen lärt känna och träffat så otroligt många nya härliga människor. Men ska jag välja ut de som har påverkat mig mest på ett eller annat sätt så får det nog bli Tommy, Jonas, Markus, Victoria och Sonja. Inom parentes Milja och Ida. De fem första har jag träffat första gången i år men de två inom parentes har jag träffat förr men blivit riktigt goda vänner med i år.
 
 
2
Miljoon

puss!

Svar: puss babe <3
emma

Iddooon

Puss, puss!