1000 kilometer, en bil och en vän

 
Jag och Janina hoppade i bilen två helger sedan med destination unknown. Vilket lätt varit det bästa jag gjort hittills under sommaren.

 
Första destinationen fick bli Åbo. Vi skulle hälsa på finaste Ronja! Vi stannade sedan vid Åbo för att luncha på en båt (som fick bli Aussie Bar) och fortsatte vår road trip efter det.
 
 
Efter Åbo styrde vi kosan mot vackraste Nådendal. Dit ska jag flytta. Där ska jag bo längs stranden. När man väl är i Nådendal, är man ju illa tvungen att besöka MUMINVÄRLDEN!
 
 
Här. Här ska jag bo.
 
 
Även om det regnade, kände jag mig så lycklig och som ett litet barn. Jag tror egentligen at det blev mysigare på grund av regnet. Efter att vi sagt adjö till Muminvärlden hade vi blivit bjudna till både Karis och Ekenäs. Så vi körde iväg till Raseborg.
 
 
Vi fick bo hos Ludde i Karis och drog till Ekenäs för att partajja till lördagen lite.En grymt rolig utekväll.
 
 
Dagen efter är kanske inte alltid lika rolig. Efter att vi vilat en god stund in på söndagen samlade vi vårt pick och pack och körde till Helsingfors.
 
 
Men, påväg till Helsingfors stannade vi vid någon grav från 1918 i Ingå. Tog en liten paus med varsin bulle och trip.
 
 
Största orsaken tll att vi valde att köra ner till Helsingfors, var för att vi ville äta på Vapiano. I samma veva passade vi på att träffa Stefani över lite pasta.
 
 
Halvvägs hem från Helsingfors, bestämde vi oss att vår road trip inte skulle vara över. Så vi körde från Tammerfors till Björneborg för att besöka Finlands finaste strand; Yyteri. Eller Ytterö, som det heter på svenska (whet??).
 
Hade en otroligt härlig helg. Det går inte att beskriva med ord och tycker att alla borde (åtminstone) en gång i sitt liv göra en road trip utan att ha någon destination. Det är guld.
1