Prague part II

Lördagen spenderades traskande omkring i staden. Gick helt enkelt bara runt och njöt av staden samt försökte hitta en del platser vi ville besöka. Vi hade aningen otur eftersom att otroligt många ställen var stängda.
 
kolla sloganen: by friends, for friends and their friends. hur gulligt?
 


Efter att vi ätit bestämde vi oss för att strosa längs med floden och fördriva lite tid. Vi satt oss sedan ner vid en uteservering för att avnjuta en öl före vi skulle söka oss till tv-tornet för att beundra solnedgången därifrån.


jag var så avundsjuk på alla som fick åka trampbåt. nästa gång ska jag också!



På vägen åt jag även min frösta trdelnik som var fylld med nutella, färska jordgubbar och vispgrädde. Otroligt gott! Rekommenderar varmt att köpa en med fyllning som den ovan eller med glass.

 
Kvällen spenderades vid tv-tornet kikandes ut över staden medan mörket sakta lade sig som ett täcke över Prag. Sedan strosade vi iväg till en mysig restaurang där man fick drickan serverad på små tåg som gick till varje bord. Hur mysigt?
 
 
prag - prague - resa - resor - utbyte - weekend resa - weekend trip
2
Lili

Vilka fina bilder! Caféet Venue verkar jättemysigt och gulligt, ska hålla utkik efter det när jag åker till Prag.

Svar: Det verkade mysigt! Hoppas du hittar det :)
emma

Noa

Jag vill komma till restaurangen där tåget kör på bordet!