Tübingen

 
I söndags bestämde jag mig för att ta bussen ner till Tübingen för att besöka härliga Walter, som studerar där. Det var flera år sedan jag senast såg honom så det var otroligt roligt att träffas. Dessutom var det skönt att få prata inte bara svenska, utan finlandssvenska med någon här i landet.
 
Hittills jag endas levt på engelska, finska och lite tyska här. Dessa språk i all ära, men att få tala sitt modersmål slår ingenting. Det var riktigt uppfriskande. 
 


Vädret var otorligt fint under söndagen så vi bestämde oss för att ta en båttur längs med floden. Stannade där det var lite mindre människor och kastade ankar för att njuta av de värmande solstrålarna. Allt detta gjorde vi dock efter att jag fått se hur Walter bor, vilket var otroligt lärorikt och häftigt.



Det var mer eller mindre allt vi gjorde under söndagen, njöt av solen i bra sällskap. En bättre söndag kunde jag inte kunnat önska mig. Kommer definitivt att besöka Walter och den underbara staden igen. Fick även för mig att eventuellt i framtiden studera i denna härliga stad.

 
1
janina kronlund

Love!!!!