Sky full of stars

 
När jag närmade mig slutet på min lilla springrunda idag lyfte jag blicken och var bara tuvungen att le. Stjärnhimlen lyste så klart ovanför mig och allt kändes bara så bra. Denna dag har varit en mer eller mindre fartfylld dag men ändå kändes det alldeles rätt att ta en liten springtur tjugo över tio. Två promenader med hunden, cykeltur till och från jobbet, fem timmars jobb, kalas och en springtur har jag hunnit med idag. Vågar påstå att min kropp är aningen trött.
 
Har nu tre jobbdagar bakom mig och tre kommande före jag får ta en välförtjänt ledig dag. Har goda planer om att hinna springa ännu två gånger denna vecka och eventuellt köra ett litet benpass under fredagen. Jag ska försöka få in minst tre träningsdagar i veckan och att inte köra allt för hårt i början. Det brukar bli så att min motivation är så hög att jag tar död på den inom några veckor, men denna gång ska jag försöka ta det lugnt och sansat för att få en mera hållbar träning.