Tankar kring Tyskland

När jag tar mitt pick och pack och flyttar till Tyskland i mars, kommer jag möta en hel del nya utamningar. För det första, så har jag tänkt att jag ska blogga så gott som dagligen. Då allting är nytt för mig och det är en så liten del av mitt liv, vill jag komma ihåg allting och kunna blicka tillbaka på bloggen och veta vad jag sysslat med.
 
För det andra, så flyttar jag för första gången helt ensam. Till ett helt annat land. Det kommer bli otronligt spännande och antaligen lärorikt. Det är kanske det som kommer vara min största utmaning. Samtidigt tar jag ingen stress över det, eftersom jag vet att jag har vänner där!
 
 
För det trejde, så kommer jag inte jobba på ett halvt år. Detta känns väldigt främmande för mig. Jag har jobbat nonstop vid sidan om skola och studier samt alla lov sedan jag var sexton. I nästan sex år har jag alltså jobbat, och mitt i allt ska jag inte jobba alls? Så otroligt konstigt. Undrar om jag kommer ha tid för allt detdär jag känner att jag inte har tid med för tillfället, eller om jag hittar på nya ursäkter för att inte göra grejer. 
1