Tuesday fog

Öppnade ögonen igår (och idag) till ett något dimmigt Vasa. Dimma medför en väldigt stark höstkänsla och jag kan tycka det är ganska så mysigt. Lite som när det regnar och man helst skulle sitta under ett plåttak och lyssna på regnet medan man läser en bra bok.
 
Förr var jag verkligen ingen morgonmänniska (och det har inte ändrat allt för mycket). Det som har ändrat är att jag uppskattar att stiga upp tidigt, i och med att man känner att man inte slösar bort hela dagen.Och under en längre tid har det varit mycket lättare än normalt att stiga upp tidigt. Men nu när det börjar gå mot mörkare tider, blir det allt tyngre att slå upp ögonen,
 
 
Igår åkte jag med pappa och Noa till ishallen för att kolla på match. Sport vann knappt med 2-1 mot SaiPa. Hur typiskt att SaiPa gjorde 1-1 målet med under en minut speltid kvar av hela matchen. Helt okej match, inget att hänga i julgranen (men jag har också sett värre). Det var första matchen någonsin för Noa och han tyckte att "när jag blir stor ska jag bli hockeyspelare" och "då kan ni komma och titta". Vännen ♥
 
 
1