Bloggen och sånt (Medellångt inlägg)

Vet ni om hur turhauttavaa (kan inte förklara ordet på svenska, men enligt google translate frustrerande) det känns att skriva en blogg och inte få kritik/kommentarer. Det känns så onödigt, då man inte ens alltid skulle orka med bloggen och då man har som minst tid uppdaterar man endå för att jag vill ge nåt åt er att läsa.

Okej, visst. Man ska väl ha en blogg för att man tycker om det, men jag älskar verkligen att ha en blogg men det är inga roligt om man först får kommentarer om att man ska uppdatera mera och sedan då man äntligen gör det slutar kommentarerna strömma. Och det känns precis som om jag skulle bara skriva för mig själv. Och det känns ganska onödigt, jag menar jag vet ju vad jag har gjort under dagen, om jag har funderat på nåt speciellt eller vad jag vill ha/vad jag fått.

Så det känns inte så hemskt roligt att först få kommentarer om att uppdatera mera och sedan slutar man kommentera. Och visst, jag tvingar ingen att kommentera, för det är helt upp till var och en. Jag är också en av de personerna som inte orkar kommentera. Men jag ska försöka ändra på det och faktiskt kommentera de/det inlägg jag läst.

Och jag vet, ibland har man ingen vettig kommentar, men även en liten onödig kommentar betyder så himla mycket.

Jag vet faktiskt inte om jag orkar blogga mera. Jag menar statistiken går som nån berg- och dalbana så jag vet ju inte ens hur många jag skriver för. Det känns iallafall som om man bara skulle ha 1-3 läsare som läser varje dag. Alltså 1-3 "trogna" läsare, eller vad jag nu ska kalla det. Och det känns så onödigt.

Kanske jag bara har 1-3 läsare egentligen och resten har bara råkat kika in? Men nåja, ska fundera nu en stund på om jag ska fortsätta blogga eller inte.. Sure, det kan vara roligt om ett par år att se tillbaka på bloggen och få skratta åt vad man har gjort, vilken stil man tyckt om och vilken musik man drogade sig med. Men jag tycker det inte ennu skulle vara roligt att läsa det, för jag menar jag började blogga för (?) år sen. Och jag kommer ihåg det mesta av det.

Men nu om ni har nåt att tillägga, tycken & tankar så skriv ner dem och tryck på skicka. Det tar inte så himla lång tid, eller?
4