Händelserik vecka

Idag fick jag äntligen pusta ut lite efter förra veckans bravader. Hann göra otroligt mycket, varav det som tog mest tid var det nya jobbet! Har kombinerat praktik med sommarjobb. Njuter verkligen till fullo av att ha väckning på 6.15 varje dag och att få ha kvällar och helger lediga. En så annorlunda och strukturerad vardag än vad jag är van vid, men ack så skön. Man märker att åldern inte kommer ensam när man börjar uppskatta struktur i lifvet. Att veta att jag kommer ha de kommande 12 helgerna ledigt är ofattbart för mig som har jobbat i butik sedan sista året i högstadiet.
 
 
Annat då? Har hunnit se en och annan match som Finland spelat på världens bästa Oliver's Inn med fina vänner. Har också hunnit se vänner och familj. Har även sålt bort och donerat en drös med grejer jag kände var obehövliga i mitt liv (note to self: borde rensa mera och oftare). Har dessutom spenderat en fin vårkväll med Milja och Janina på den sistnämndes villa. Jag och den förstnämnde vågade även kasta av oss vinterpälsen i det inte-så-varma-vattnet.
 
 
Utöver allt detta har jag i träningsväg kommit igång med löpandet! Har nu i fyra veckor sprungit 40 minuter, 3 gånger i veckan. Njuter av solen i ansiktet, intervallerna och Träningspodden i öronen. Blev tipsad om en app som heter Running for Weightloss (inte mitt mål med löpandet dock), som har ett intervallprogram på 8 veckor som jag störtdiggar. Intervaller är superbra när man vill öka konditionen, men jag har alltid känt att det är jobbigt att hålla reda på tider och när man ska göra vad. Nu har jag en app som säger när jag ska gå, springa eller spurta. För varje träning blir det lite mera spring och lite mindre gå, vilket är underbart.