Lörday

Det blev en aningen annourlunda lördag än jag tänkt mig. Jag hade planerat att besöka mor för att ha en liten studiecirkel, vilket jag också gjorde. Mamma fick jobba på sina skoluppgifter medan jag skrev lite på mitt slutarbete. Jag älskar studiecirklar (speciellt de som lyckas), eftersom jag känner att jag också är tvungen att göra något när jag ser en annan människa febrilt sitta och jobba på sina egna uppgifter. Motivation deluxe. 
 
janinas bild
 
Fick sedan ett samtal av Janina, som bjöd mig till en underbar lördagsmiddag. Tobias hade nämligen jobbat ett helt dygn på sin pulled pork, som jag och Victoria fick lyxen att komma och smaka på. Om det var gott!? Sjukt gott. Lyckades dessutom dricka mitt första rödvinsglas någonsin. Vuxenpoängen trillade in och jag kunde knappt förstå att den röda drycken slank ner så lätt och att jag verkligen tyckte det var gott. Till efterrätt åt vi vanilj- och jordgubbsglass med färska bär. Mums.
 
Jag hade bestämt mig för att åka raka vägen hem efter middagsmyset, men på något vänster hittade jag mig själv på Oliver's Inn efter att mina vänner övertalat mig. Där satt jag då i springtights, sportbh, springskor och sminklös. Skulle endast på en och det kändes okej eftersom Ollis är vårt vardagsrum. Mitt i allt var klockan halv tre och vi hade dansat några timmar.
 
 
Under kvällens lopp tyckte Tobias och Victoria att det skulle vara en bra idé med ett litet prank. Victoria drog en ovetande Emma upp på scen. Snacka om min förvåning när Janina säger i microfonen "vi har ett födelsedagsbarn, Emma fyller 20 år och vi ska sjunga åt henne". Jag dog av skratt. Men hej, jag fick bli 3 år yngre och har fått fira 2 födelsedagar i år! Det var en underbart random kväll och jag hade superskoj.