Helsinki business

Gissa vem som var lycklig över att få flyga ner till Helsingfor igår för att delta i ett möte. Kände mig passligt vuxen när jag satt i kavaj vid flygältet en tidig torsdag morgon med datorväskan bredvid mig, redo för ett möte vid våra headquarters.
 
 
När jag landade i hufvudstaden sökte jag mig genast in till stan och mötte upp Märta för en mysig lunch vid Kiila. Mer än utmärkt sällskap hade jag på lunchen med andra ord. Dessutom var det härligt att se henne, eftersom jag knappt kan minnas senast vi setts.
 
 
Efter en maffig lunch traskade jag iväg till kontoret. Roligt att se både var och hur alla jobbar där. Finfina och nya utrymmen. Mötet jag åkte ner för gick galant, det var roligt att få träffa människor face-to-face som man inte träffat tidigare, annat än via Skype-samtal.
 
 
Det hann nästan bli bråttom, eftersom mötet drog ut. Skulle säkert kunnat sitta ännu minst en timme till, men jag var tvungen att åka tillbaka till Vasa. En dag med två flyg inom tolv timmar, inte illa hörni. Inget mig emot eftersom jag verkligen älskar att flyga. För vem mår inte bra av att ha en så drömmig vy, som på bilden nedan, när man tittar ut genom fönstret.