Sommarlistan (lånad av Jenna)

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
- Nästa vecka innebär lön, vilket inte påverkar mig ett dugg. Blir rikare för en stund för att sedan betala fem miloner räkningar. Ok, kanske 3 eller 4. Jobbar fem dagar, så ska väl föröka få något gjort här hemma. Som att städa mitt rum. Vem vill göra sånt? Ingen. Borde också göra någt roligt på mina lediga dagar.

 

Tre saker du vill göra i sommar.
- Ta det lugnt, läsa mer och skratta.

 

Tre saker du INTE vill göra i sommar.
- Stressa, känna mig tvingad att göra saker och sova bort mina dagar.

 

My Photos - playin around..

 

Vad blir din sommarplåga 2015?
- Jag återkommer.

 

Landet eller stan?
- Båda! Dock mår jag bra i stan eftersom jag har vattnet ett kvarter från mig.

 

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
- Doften efter ett ordentligt sommarregn, havet och syrener. 

 

Vad grillar du helst?
- Kassler och baconinlindade champjoner fyllda med färskost.

 

Vad är sommarmat för dig?
- Hamburgare och ribs.

 

Please die.

 

Sommarjobb - ångest eller glädje?
- Ångest mest för att få ekonomin att gå runt utan studiestöd eftersom jag inte jobbar 37,5 timmar i veckan.

 

Vad är din värsta sommarinsekt?
- Finns absolut inga insekter jag kan skänka någon slags kärlek till. Ok. Skalbaggar kan vara helt ok söta. Men allt som heter insekt får mig att rysa.

 

Vilka böcker ska du läsa?
- För tillfället läser jag The Da Vinci Code av Dan Brown som jag ska läsa ut under sommaren. Sedan vet jag inte vad jag ska läsa som nästa bok. Svenska eller engleska? Nu har jag läst mina senaste böcker på engelska, så kanske det är dags för en svensk bok för att variera.

 

Har du tänkt besöka några särskilda platser?
- London antar jag att räknas, eftersom det är en sommarlista och juni är en av de tre sommarmånaderna. I slutet på augusti tar jag och cirka 16 andra vårt pick och pack och drar iväg till Tyskland för en långhelg. Eventuellt någon enstaka liten resa inom Finlands gränser? 

 

GERMANNN | via Tumblr

 

Vad är det somrigaste plagget du har?
- En palmklänning.

 

Sommarregn - ja eller nej?
- YASSSSS. Med ett krav; att det inte regnar all day every day. Låt mig presenera mina tre favoritgrejer med sommarregn: 1) jag bor i en lägenhet med plåttak och massor med fönster > regnet smattrar sådär härligt lugnande och mysit som bara regn kan göra, 2) den där varma känslan efter regn som separerar sommarregn från regn, coh 3) doften som sommarregn bär med sig.

 

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
- Jag ska försöka träna mer. Hittills har det gått ok. Förövrit är jag inne i en period då jag helst av allt sitter ensam hemma i min ensamhet för lite egen tid, vilket är en grop jag nu under sommaren gärna skulle ta mig upp ur. Jag kan återvända till min mysiga grop i höst.

 

Och till sist - din bästa sommarrutin!
- Att inte sova bort dagarna även om man är ledig.

 

Lazy days