Shopping day

Lördagen till ära tågade jag och Christa ner till Stuttgart för att shoppa (i första hand vid Primark). Vi konstaterade att beslutet om att ta tåget klockan åtta var en oroligt bra idé eftersom vi fick shoppa mer eller mindre utan trängsel den första timmen Primark hade öppet. Efter 10 började det bli kaos i butiken och vid tolv klarade vi inte trängseln mer och gick vidare.
 
Shoppade även en del på H&M och några små ynkliga grejer från ett par andra butiker. Lunchade ganska så sent vid favoriten Hans im Glück och njöt av maten utomhus i det otroligt varma vädret. Jag tror Heilbronn kom upp i 27 grader medan vi i Stuttgart "endast" hade kring 25 grader. Måste medge att det var ganska skönt att traska inomhus i shoppingcentret med luftkonditionering, även om man harmades lite över att man val en så vacker dag som en shoppingdag. Men det kommer fler fina dagar, till exempel imorgon.
 


Tåget hem kryllade av festprissar som hade besökt Frühlingsfesten och jag lovar att tåget var femtusen grader varmt. Dessutom var tåget väldigt fyllt och fick första gången någonsin ångest och lite klaustrofobi i ett tåg. Det var så varmt och mycket människor (som stod för att det inte fanns sittplatser åt alla) så jag kände att jag knappt kunde andas och att syre skulle ta slut. Obehaglig känsla. Dessutom hade vi inga fönster nära oss som gick att öppna.
 
Till gladare nyheter, imorgon ska jag besöka en gammal vän som för tillfället bor och studerar i staden Tübingen. Blir en tidig väckning för mig och en lång dag, men jag är supertaggad! Dessutom har jag fotat en hel del produkter jag köpt under senaste tiden här plus all shopping som jag lyckats släpa med mig hem idag. Stay tuned.